Translate

dinsdag 25 september 2012

Maandag 24 september - DAG 17

Verhuizen van Bonito naar Aracaju

Vandaag is het de zwaarste binnenlandse reis van de vakantie. Om even voor half vier in de ochtend stonden we op en voor kwart voor vier stonden we aan de receptie van het hotel om uit te checken. Ook Dario en Denise deden hetzelfde en met passen en meten ging alle bagage mee en tegen vieren reden we weg bestemming Campo Grande. Het ging best voorspoedig omdat zo vroeg er niemand op de weg zit. Maar richting Campo Grande hadden we regelmatig een vrachtwagen in te halen. En de snelweg is tweebaans. Maar Dario reed stevig door. De rit van Airport naar Bonito was ontspannender geweest; nu moeten we een vlucht halen.

Desondanks waren we vijf over acht op het vliegveld en terwijl Fred en Liesbeth alvast gingen inchecken, gingen Dario en Denise eerst nog de huurauto inleveren. Het ging allemaal nog opt ijd al had Dario bij inchecken even een hickup omdat iemand tot driemaal had geprobeerd op zijn creditcard een ticket te kopen waardoor zijn kaart geblokkeerd is. Met wat telefoontjes is dat recht gezet en zaten we op tijd in het vliegtuig naar Sao Paulo.

Daar aangekomen hadden we een lange zit van bijna vier uur. Het was bewolkt en zo nu en dan regende het. Verder hebben we weinig gemerkt van het weer of de buitentemperatuur door de airco in de wachtruimtes. De vlucht naar Salvador was geheel op tijd en we vertrokken klokslag 16.00 en het duurde een uur en vijftig minuten vliegen. Aangekomen was het verwarring in Salvador: bij het inchecken hadden Liesbeth en Fred drie tickets gekregen voor de drie vluchten, maar moesten ze op het derde ticket in Salvador een stempel halen bij de balie van Trip die de vlucht had overgenomen. Maar Dario en Denise hadden slechts de tickets tot Salvador en moest daar uitchecken  en weer inchecken bij Trip. Intussen wachtte Fred en Liesbeth tot na drie kwartier we weer met z'n vieren waren. We gingen koffie halen, maar werden terwijl we het nuttigden, verzocht terug te gaan omdat de zaal waar de koffiecorner was, voor international flights zou worden opengesteld. Bij navraag bleek dat we helemaal geen stempel nodig hadden omdat we niet doorvlogen tot Recife, maar in Aracaju zouden uitstappen.

De vlucht naar Aracaju had 20 minuten vertraging. We kwamen ook pas tien voor half elf aan. Gelukkig konden we met ons vieren in een taxi, mat alle bagage en waren we voor een tientje in het hotel. Ook een prachtig hotel. We gingen al snel onder zeil na een dag van  20 uur.